top of page

Onze algemene voorwaarden

We zijn blij dat we elke maand honden, katten, vogels en knaagdieren in nood voer en snacks kunnen geven.

De Dierenvoedselbank is volledig afhankelijk van wat zij krijgt aan donaties. We willen graag dat alle donaties eerlijk verdeeld worden, zodat we zoveel mogelijk huisdiereigenaren in financiële nood kunnen helpen. Daarom zijn er een aantal regels nodig.

Lees deze regels goed door en meld je daarna pas aan bij Stichting Dierenvoedselbank Apeldoorn.

Regels ondersteuning Dierenvoedselbank

  • Je woont in de gemeente Apeldoorn (Apeldoorn, Beekbergen, Ugchelen, Hoenderloo, Loenen, Wenum Wiesel, Klarenbeek, Lieren, Hoog Soeren, Oosterhuizen, Beemte-Boekland, Uddel).

  • Je hebt een Voedselbankpas, maakt gebruik van de RegelRechtregeling of je bent aangemeld via een hulpverlener.

Dit moet je laten zien bij je aanmelding en ook op andere (controle) momenten. Kun je bij een controle geen bewijsstuk laten zien? Dan krijg je het voer in een plastic zak mee en moet je binnen 4 weken je bewijsstukken toesturen.

Aanmelding via hulpverlener:

  • Hulpverlener moet door de gemeente Apeldoorn toegewezen zijn.

  • Binnen 4 weken na aanmelding moet je bewijsstukken laten zien.

  • Alle bewijsstukken moeten een ingangsdatum, trajectlengte en contactgegevens van de hulpverlener hebben.

Aanmelding met een Voedselbankpas of RegelRechtregeling:

  • Zorg ervoor dat je bij verlenging van je Voedselbankpas op tijd je nieuwe pasje laat zien. Dit mag ook met een foto via Whatsapp. Voor de RegelRechtregeling is een kopie of foto van de bevestigingsbrief van de Gemeente Apeldoorn voldoende.

  • Per huishouden mogen maximaal 2 huisdieren ingeschreven worden. Deze inschrijving mag niet gewijzigd worden. Alleen als je huisdier overlijdt, moet je dit wel melden. Schrijf je bijvoorbeeld 2 katten in, dan kun je niet later wisselen door 1 kat en 1 hond in te schrijven. Als je huisdier overlijdt, mag je gedurende een jaar géén nieuw huisdier inschrijven.

  • Alleen honden en katten vanaf 1 jaar kunnen ingeschreven worden; dus géén pups en kittens! De Dierenvoedselbank is er voor noodhulp en staat niet achter het nemen van nieuwe dieren bij financiële problemen. Je moet kunnen bewijzen hoe oud je hond of kat is!

 

Uitschrijving

  • Heb je geen recht meer op hulp van de Dierenvoedselbank, geef dit dan op tijd door via de e-mail: dvb.apd@gmail.com. Als je het niet op tijd doet, overtreed je het recht op maatschappelijke ondersteuning van de gemeente Apeldoorn. Je wordt dan automatisch door de Dierenvoedselbank uitgeschreven en je kunt je niet meer opnieuw aanmelden.

Je wordt ook uitgeschreven bij de Dierenvoedselbank in de volgende situaties:

  • Je laat bij aanmelding binnen 4 weken geen bewijsstukken zien.

  • Je laat bij controle binnen 4 weken geen bewijsstukken zien.

  • Medewerkers vinden je gedrag onwenselijk (ongepast, bedreigend of kwetsend). Je kunt je niet opnieuw aanmelden.

  • Je gegevens zijn veranderd en je geeft deze veranderingen niet door. Bijvoorbeeld: je inkomen, adres, gezinssamenstelling, overlijden huisdier enzovoort. Je kunt je niet opnieuw aanmelden.

  • Je bent twee keer zonder reden niet verschenen bij de uitgifte. Je kunt je niet opnieuw aanmelden.

  • Je neemt een nieuw huisdier erbij. Dit geldt ook voor ‘ongelukjes’ als een nestje kittens, puppy’s of andere dieren. Je kunt je niet opnieuw aanmelden.

  • Je huisdier wordt uit huis geplaatst. Je kunt je niet opnieuw aanmelden.

  • Je hebt voer over en verkoopt dit door of geeft het weg aan andere mensen. Je kunt je niet opnieuw aanmelden.

 

Uitgifte

  • Eén keer per maand wordt op zaterdag tussen 10.00 uur en 12.00 uur voer uitgedeeld (=uitgifte)

  • Elke maand krijg je, per e-mail, informatie over de datum van uitgifte. Ook via Facebook, Instagram of WhatsApp (06-13454664) kun je de datum vinden. Let op: het is je eigen verantwoordelijkheid om te weten wanneer de uitgifte is!

  • Je kunt alleen op de uitgiftedatum voer ophalen. Dit kan niet op een ander moment.

  • Kun je niet bij de uitgifte zijn, meld je dan vóór 10 uur op de uitgiftedatum af. Doe je dat niet, dan geldt dat als ‘afwezig zonder reden’.

  • Kun je niet naar de uitgifte komen? Dan mag iemand anders het voor je komen ophalen. Vraag dan de Dierenvoedselbank toestemming via email of Whatsapp (schriftelijke toestemming).

  • Mocht de voorraad op zijn, of is er een andere zwaarwegende reden, dan kan een uitgifte geannuleerd worden.

 

Voeding

  • We geven alleen voeding voor honden, katten, vogels en knaagdieren. We geven geen voeding voor uitheemse diersoorten (zoals slangen, leguanen enz.).

  • We geven vooral droog- en natvoer. Soms zijn er ook snacks, verzorgingsproducten, speelgoed of manden beschikbaar. Het droogvoer wordt gemixt.

  • Voeding mag tot 1 jaar na de THT-datum uitgegeven worden. Deze datum controleren medewerkers regelmatig.

  • De voeding wordt meegegeven in een emmer. Deze emmers zijn en blijven van de Dierenvoedselbank. Heb je geen recht meer op hulp van de Dierenvoedselbank, dan moeten de emmers -schoon en heel- weer ingeleverd worden.

  • De Dierenvoedselbank is niet aansprakelijk voor eventuele schade die is ontstaan door onze geleverde producten.

  • Een voedingspakket ontvangen is een gunst, géén recht! Iedereen krijgt evenveel. Er wordt niet gereserveerd. Voer wat je over hebt, breng je terug naar de Dierenvoedselbank.

Bovenstaande voorwaarden zijn opgesteld om misbruik te helpen voorkomen en huisdiereigenaren in echte financiële nood te kunnen helpen. Als men zich niet aan één of meerdere voorwaarden houdt, stopt de ondersteuning per direct en komt de inschrijving te vervallen. Opnieuw aanmelden is dan ook niet mogelijk. De Dierenvoedselbank is er om je te helpen en daarom gelden voor iedereen dezelfde regels. Hierover is geen discussie mogelijk.

 

Heb je nog vragen?

Telefoon: 06-13454664

E-mail: dvb.apd@gmail.com

Hulp nodig bij het begrijpen of lezen van onze algemene voorwaarden of bij het invullen van het aanmeldformulier?

Ga dan naar www.taalhuisapeldoorn.nl zij helpen je graag verder!

bottom of page